Sider

OPTIMISTISK FORAN SESONGSTART

Han var guttespiller senest i fjor, men har allerede spilt 27 A-kamper. Neste år håper Tobias Sortehaug å spille fast og å hjelpe Skodje til å holde plassen.

Det sier Sortehaug i et ekslusivt intervju med Skodje-bloggen.
- Målet er å spille fast og å gjøre oppgavene mine bra, sier han.
- Hvilke oppgaver?
- De generelle tingene. Fordele ballen riktig, gå riktig i press og så videre. Det jeg blir fortalt at jeg skal gjøre, sier han.

Håpet er altså at det skal bidra til at unggutten får slippe til fast på A-laget. Hittil har han spilt 27 kamper for Skodje, men mange av dem som innbytter. Hovedsaklig er det sentralt på banen han hører hjemme.

- Hva tenker du om neste sesong for laget sin del?
- Jeg er ganske usikker. Vi har akkurat fått inn Roger og han har ikke fått noen skikkelig treninger der vi kan spille skikkelig og trene på taktikk og formasjon og slikt. Men jeg har troen på han, for han virker erfaren og vet hva han gjør. Men jeg er som sagt usikker, sier Tobias.

Usikker trenger han ikke å være, i følge Bjørnar Aure. Står han på og jobber bra, bør en fast plass være realistisk i løpet av sesongen, mener laglederen.
- Tobias er en lovende unggutt. Han kan bli viktig for Skodje de kommende årene dersom han står på og jobber målbevisst, sier han.

Men Aure er litt bekymret også:
- Han må passe seg litt for å ikke få sting for ofte. Også er det jo disse damene, da... Det er visst populært å være A-lagsspiller på Skodje, sier Aure.

2 kommentarer: