Sider

INTERVJU MED TRENER MAGNUS ANTONSEN

Vi har intervjuet A-lagets trener Magnus Antonsen fremfor sesongstarten.


1)      Hvordan synes det det har gått i oppkjøringen til sesongen?

Oppkjøringen til sesongen har vært OK. Det har vært varierende oppmøte på treningene, men forholdene har vært gode i hele vinter og majoriteten har fått trent godt. Jeg opplever at det er god stemning i spillergruppa og at alle er sugen på seriestart og kanskje viktigst av alt så virker det som de har skjønt hvordan jeg ønsker at laget skal fremstå.

2)       Vi ser at Skodje stort sett blir tippet som en nedrykkskandidat av andre nettsteder, har du noe respons til dette?

Det er helt supert, da får vi heller motbevise all kritikk! Spillerne har vertfall stor tro på at vi skal gå en ny god sesong i møte.

 
3)      Hva er du mest fornøyd med og hva er du minst fornøyd med?

Jeg er mest fornøyd med at vi ser ut til å ha funnet en god struktur i spillet og at vi klarer å dra i samme retning. Det jeg er minst fornøyd med er at vi sliter litt med å få ned temperaturen når det koker litt, men det går nok også på at vi har et veldig ungt lag og det er få rutinerte spillere. Dette er en læringsprosess, og de unge spillerne vil bli smartere med erfaring utover sesongen.

 
4)      Hva er din fotballfilosofi og hva håper du å tilføre Skodje sitt unge lag?

Min fotballfilosofi er å være offensive i hodet. Våge, ville og prøve er helt klart tre ord som skal gå igjen. Min visjon er at spillet skal domineres/kontrolleres, og at vi har bra tempo i pasningsspillet. Gode bevegelser som gjør at vi kan få til et samspill og som igjen resulterer i at vi skaper mange målsjanser.

5)      Skodje har vunnet det meste av treningskamper i oppkjøringen, og samtidig slått divisjonsfavoritter som Rollon og Valder. Kan Skodje overraske i år?

Vi har gjort det veldig bra i treningskampene og det har vært veldig artig, men jeg tror ikke vi skal legge så mye mer i det annet enn at vi har fått brukt de godt på å trene på de tingene vi har ønsket å øve på. Selv om vi har slått Valder og Rollon i treningskampene, så tror jeg de kommer til å være på et annet nivå når serien starter, men det gir allikevel selvtillit og vi skal ikke bruke disse treningskampene som noe hvilepute. Om vi overrasker eller ikke i år, det gjenstår å se, men vi er avhengig av å ha en relativt skadefri tropp til hver eneste seriekamp for å kunne overraske, da vi sannsynligvis har 4. divisjons minste spillertropp.
 

6)      Hvilke mål og ambisjoner har du som trener, og hva inspirerer deg?

Personlig så ønsker jeg å kunne leve av fotball og har brukt veldig mye av min tid på det siden jeg var liten og det er min store lidenskap. Resultat og fremgang inspirerer meg. Fellesskapet og engasjementet inspirerer meg. Og stadig ny kunnskap inspirerer meg, jeg lærer nye ting daglig og prøver å sy sammen all kunnskapen på best mulig måte.

 

7)      Du kommer som ekte "Vikagutt" inn på landet, hvordan er miljøet i spillergruppa?

Jeg har stortrives på Skodje og oppfatter miljøet på Skodje som suverent. Men jeg har merket meg at aktivitetsnivået og engasjementet på Skodje er lavere enn i Spjelkavik, men jeg tror det er mye godt på gang i Skodje.
 

8)      På hvilke punkter mener du Skodje kan utvikle seg som klubb og bli bedre?

Det kan virke som at klubben er litt mye lagstyrt og at det er en del tette skott mellom lagene. Jeg tror Skodje hadde hatt godt av og fått større aktivitet på kryss og tvers av lagene og lagt til rette for det, så har man også gitt større aktivitet til spillerne. Men jeg er helt sikker på at det er mange frivillige foreldre som gjør en kjempejobb i yngres og ungdomsavdelingen!
 

9)      Har du noe du vil si til de unge spillerne som er usikker på om de skal satse, og kanskje banker på døren til A-laget?

Alle spillere i alle aldersklasser bestemmer selv hvor god de ønsker å bli, alt handler om å trene nok. Jo bedre jeg og resten av trenerne i klubben klarer å samarbeide og tilby en god trenings hverdag med kvalitet og en bra/riktig kamp arena, så er vi ihvertfall med på å legge til rette for god utvikling.


10)   Noe å tilføye på tampen?

Jeg vil bare ønske hele Skodje lykke til med sesongen 2014!


 Lykke til med årets sesong!


-          Christoffer Bårdsgjære for skodjeil.blogspot

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar