Sider

INSIDEMAN: FORHÅNDS TIL ØRSTA

Takk skal dere ha, gutter. Takk skal dere faen meg ha. Det å være Skodje-supporter er jaggu ikke lett om dagen.

Skjønt; InsideMan nyter at det går så fantastisk bra. Det å fyre opp en røyk, sette seg ut i sola å fortelle de vakre pikene som går forbi om at Skodje har plukka ni poeng på siste tre gir jo en fantastisk følelse. At jeg blir litt overivrig får så være tenker jeg.

Men det gir krav om mer, hvor lenge kan dette holde? Er det bare en bløff? Hadde alle lagene som tippet oss i bunnen rett? Eller er det bare å surfe videre på skyen?? Spørsmålene er mange - for InsideMan er svarene altfor få. Det gir igjen altfor mye tenking for en enkel kar som undertegnede.

Slikt mas er ikke enkelt for en skøyegutt. For det har vært litt for mye av akkurat det de siste sesongene. I fjor var det grusomt da også. Bunnkamp, nedrykk. Vi var nede. Så våkna dere/vi/eller hva man vil til live igjen. Det var et voldsomt spetakkel gjennom hele sesongen. All uvissheten.

Kunne ikkje Skodje egentlig bare vært et normalt lag? Vant en kamp, tapte en og uavgjort i neste. Så kom en ca. midt på tabellen. Stabilt og til å regne med. Slik det er nå går jeg fra himmel til helvete hver  eineste uke. Det er det som frustrerer, men samtidig er det kanskje det som engasjerer også, når jeg tenker meg om.

Og neida, man skal vel strengt tatt ikke klage. Til tross for at dette kan koste meg noen år her i verden, og at rynkene blir større enn de pene damene vil takle, skal jeg takle dette så lenge det går bra. Og tross alt: Det er deilig å vite at man har potensiale. Det er tross alt bedre det enn å være fra en viss plass uttafor Skodjebygda.

Det store spørsmålet nå er om det går bra inn i Ørsta. InsideMan søker derfor hjelp hos min gode venn Wiki, som nevner følgende om det viktigste inni Ørsta:
"Kommunen har en variert industri, særlig møbelindustri, teko-industri, elektroteknisk og mekanisk industri. Flyplassen, Ørsta-Volda lufthamn, Hovden, ligger ca. 5 km fra sentrum."

Med andre ord: Ingen fotball. Ingen Aam, ingen Rebbestad og ingen Winjevoll.

Er det ingenting å frykte, undrer jeg. Men denne gang må jeg advare de gule disipler. Ørsta er et tradisjonsrikt lag. De har fostret en rekke gode spillere. De har spilt i 2. divisjon og har mer å vise til enn oss.

Tradisjonene er der. I år de vært litt opp og ned. Men opp sist, betyr jo ..., nettopp. I alle fall: Hvis Skøye passer spesielt godt på Molnes, Vinjewoll, Rebbestad, Leira, Steinnes og Nygård bør dette gå bra. Står ikke en av disse på scoringslistene torsdag, vil InsideMan juble. For det er disse som er Ørstas farligste våpen.

Hva så med Skøyegjengen? Jeg har fått en del rapporter. Men jeg driter egentlig i å nevne det. Vi reiser inn med våre stolteste menn. Elleve mann er nok. Klink til og gjør helga perfekt. Livet i sus og dus på verandaen smaker ekstra godt etter at tre pinner er sikra.

Jeta është me vlerë që jetojnë
InsideMan


1 kommentar: